یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

خوانده ها، نوشته ها و احساسات ما برای معدود افرادی مهم خواهد بود چه بسا برای هیچکس جز خودمان، از این رو نوعی از خودانتشاری در این وبلاگ صورت خواهد گرفت که ناشی از نوعی احساس نیاز است، نه بیشتر و نه کمتر.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

زن پلید

پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۱۷ ق.ظ

"زن پلید" آخرین کتابی است که خوانده ام، و می توانم بگویم مجبورم کرد که پس از مدت ها بنویسم. گلادیز آیزناخ به تمامی یک زن بود، کافیست در هر زنی به دقت خیره شوی تا دست کم قسمتی از او را بیابی؛ دغدغه ی وسواس گونه ی او، شوقش به جوان و زیبا ماندن، انحطاط غم انگیزش و میل بی حدش به دوست داشته شدن. خواندن راجع به او را یک مطالعه ی روانشناختی کامل به حساب آوردم، نمونه ی کامل اختلال وسواس اجباری. نمونه ی پرداخته شده ای از رشد یک فکر و تسخیر تمامیت یک فرد. احساس می کنم برای آن که این کتاب را به غایت فهمید باید زن بود، همان گونه که ایرن نمیروفسکی، نویسنده ی کتاب، خود یک زن است. گلادیز مرا به یاد این جمله از "زیبا و جوان" دل ری انداخت:" آیا وقتی دیگر زیبا و جوان نباشم، باز هم مرا دوست خواهی داشت؟"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۹
شکیلا رفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی