یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

خوانده ها، نوشته ها و احساسات ما برای معدود افرادی مهم خواهد بود چه بسا برای هیچکس جز خودمان، از این رو نوعی از خودانتشاری در این وبلاگ صورت خواهد گرفت که ناشی از نوعی احساس نیاز است، نه بیشتر و نه کمتر.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

به آسمان نگاه کردم، ماه تقریبا کامل است. شهر غمگین است و صدای نوکتورن شوپن که غالبا برادرم گوش می کند و بوی عود، به روال هر شب، در فضا می پیچد. آن تصنیف زیبای افغانستانی را به یاد می آورم:«در شب تاریک چراغت منم، در شب مهتاب کجا می روی؟» 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۲:۱۵
شکیلا رفیعی

ساعت سه و سی و شش دقیقه ی بامداد دومین روز اردیبهشت است. خسته ام اما مأیوس نیستم و  این نشانه ی خوبیست. فکر می کنم این حس خوب رهایی ناشی از خستگی بسیار، به علت فعال شدن غریزه ی بقاست؛ اگر من از فرط خستگی بمیرم، دیگر چه چیزی اهمیت دارد؟ پشت سرم درد می کند اما باز هم اهمیتی ندارد. تصمیمم را گرفته ام، به خانه بازمی گردم و «جوان خام» داستایفسکی را می خوانم زیرا که جوان هستم و خام، جای بسی تعجب است که در تمام زندگیم از این خام بودن لذت برده ام. به عقب برگشتم و متن را ویرایش کردم، علیرغم آن که پشت پلک هایم سنگین است این شیفتگی و وسواس برای انتخاب واژگان، هنوز هم به مثابه ی یک وظیفه است. برای اولین بار در زندگیم خوشحالم که خیال پردازی از خصایص من بوده است، واقعیات زندگی ملال آور و زشت اند، فکر می کنم واقع گرا بودن گرچه عالیست اما خیال پردازی یک موهبت است. حتی نمی دانم چرا این جمله را در این جا گنجانده ام، مهمل می گویم؟ یحتمل. اهمیتی هم ندارد. 

۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۳:۵۴
شکیلا رفیعی