یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

یادداشت های شخصی

مگر آدمی چیست جز شوق هایش؟

خوانده ها، نوشته ها و احساسات ما برای معدود افرادی مهم خواهد بود چه بسا برای هیچکس جز خودمان، از این رو نوعی از خودانتشاری در این وبلاگ صورت خواهد گرفت که ناشی از نوعی احساس نیاز است، نه بیشتر و نه کمتر.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

از لحظات

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۴۱ ق.ظ

به دلیل طبیعتم که نوعی از کمال طلبی افراطی را می طلبد، در هنگام خواندن فلسفه، گویی قلبم از قفسه ی صدری بیرون می جهد. چنان شوقی که عاشقان با دیدن معشوقشان تجربه می کنند؛ آخرین باری را که با خواندن اثری، همانند امشب، به این حس دچار شدم، به خاطر نمی آورم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۰
شکیلا رفیعی

نظرات (۱)

سلام و صبح به خیر؛
باید اقرار کنم فوق‌العاده خوش‌حالم از اینکه می‌نویسید. علی‌الخصوص که غالب نوشته‌ها حداقل تا این‌جای کار، تجربه‌ی شخصی و درک شهودی‌ای بود از کتاب‌ها با تحلیل‌های نسبتا فردی اما جذاب؛ در واقع خوانشِ مطالب، به نوعی، تجربه‌ی متفاوتی از محتوای کتاب‌ها فراهم کرده. علی‌الخصوص اگر کتاب مذکور رو قبلا خونده باشیم و بتونیم از زاویه دیگه‌ای هم به محتوای اون درکنار/سوای از دیدگاه نویسنده نگاهی بیاندازیم.

 

جالب اینکه ساعت نگارش بیشتر مطالب حوالی 3-4 صبح هست. :))
امیدوارم این کار ارزشمندی که شروع کردین با انگیزه و انرژیِ فراوان ادامه‌دار باشه.

شاد و پیروز باشید.

پاسخ:
سلام و وقت بخیر 

ممنون بابت توجه و نظر ارزندتون؛ حقیقتا برام خوشحال کننده است که خوندین، خصوصا که پاره ای از یادداشت هام صرفا تجربه/ احساس آنی بوده و ممکنه ملال آور باشه، سیوران میگه:«اندیشه ای را دوست دارم که رگه ای از گوشت و خون در خود داشته باشد و ایده های برخاسته از کشمکش جنسی یا افسردگی را به انتزاع تو خالی ترجیح می دهم.»  به همین دلیل سعیم بر اینه که خوانش ها همیشه شخصی باشه، چون که یقینا محتوای غنی تر، کامل تر و ارزنده تری راجع به همه ی کتاب ها هست که نوشتن از اونا تکرار مکررات و تهی از احساس شخصیه..

ضمنا مایه ی مباهاته آشنا شدن با وبسایتتون. «صادقانه» و زیبا می نویسین و لذت بردم از خوندن یادداشت هاتون:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی